Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи
розроблені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної
середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 23 листопада 2011 р. № 1392 «Про затвердження Державного стандарту
базової та повної загальної середньої освіти» та наказу МОНмолодьспорту
від 13.04. 2011 року № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання
навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої
освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції від 11.05. 2011 року №
566/19304. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0566-11
Алгебра 9 клас
Числові послідовності
Перший рівень—початковий. Відповідь учня (учениці) фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.Учень (учениця):
Геометрія 9 клас
Вектори на площині
початковий рівень
Учні :
Учні :
Учні:
Учні:
Фізика
Алгебра 9 клас
Числові послідовності
Перший рівень—початковий. Відповідь учня (учениці) фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.Учень (учениця):
- розпізнає один із кількох запропонованих математичних об’єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших;
- читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу;
- виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами;
- впізнає окремі математичні об’єкти і пояснює свій вибір;
- співставляє дані або словесно описані математичні об’єкти за їх суттєвими властивостями;
- за допомогою вчителя розв’язує елементарні вправи.
- відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
- відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень;
- називає елементи числових послідовностей;
- формулює деякі властивості числових послідовностей;
- виконує за зразком завдання обов’язкового рівня
- ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника;
- розв’язує завдання обов’язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням
- ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами;
- самостійно розв’язує завдання обов’язкового рівня з достатнім поясненням;
- записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки
- знає істотні ознаки понять, явищ, зв’язки між ними, вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях
- володіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагальненням тощо),
- вміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Відповідь учня (учениці) правильна, логічна, обґрунтована, хоча у ній бракує власних суджень.
- застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв’язання завдань в знайомих ситуаціях;
- знає залежності між елементами математичних об’єктів;
- самостійно виправляє вказані йому помилки;
- розв’язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень
- володіє визначеним програмою навчальним матеріалом;
- розв’язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням;
- частково аргументує математичні міркування й розв’язування завдань
- вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом;
- самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням;
- виправляє допущені помилки;
- повністю аргументує обґрунтування математичних тверджень;
- розв’язує завдання з достатнім поясненням.
- усвідомлює нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обґрунтуванням;
- під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх;
- розв’язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням
- вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх;
- самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними;
- використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього ситуаціях;
- знає, передбачені програмою, основні методи розв’язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обґрунтуванням
- виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язання математичної проблеми;
- вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання;
- здатний до розв’язування нестандартних задач і вправ
Геометрія 9 клас
Вектори на площині
початковий рівень
Учні :
- розрізняють об’єкти вивчення.
- відтворюють незначну частину навчального матеріалу, мають нечіткі уявлення про об’єкт вивчення.
- з допомогою вчителя виконують елементарні завдання.
Учні :
- з допомогою вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, можуть повторити за зразком певну операцію, дію.
- відтворюють основний навчальний матеріал, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило.
- Вміють застосовувати знання при виконанні завдань за зразком.
Учні:
- правильно відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти,
- вміють наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок,
- частково контролюють власні навчальні дії.
- володіють вивченим матеріалом, застосовують знання в стандартних ситуаціях,
- уміють аналізувати й систематизувати інформацію,
- використовують загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією
Учні:
- мають повні, глибокі знання, здатні використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення.
- уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв’язувати проблеми.
- Уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення.
Фізика
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень
|
I. Початковий
|
1
| Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи «ні» |
2
| Учень (учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді | |
3
| Учень (учениця) з допомогою вчителя зв'язно описує явище або його частини без пояснень відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені позначення окремих фізичних чи астрономічних величин | |
II. Середній
|
4
| Учень (учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях учителя тощо |
5
| Учень (учениця) описує явища, відтворює значну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що вивчається | |
6
| Учень (учениця) може зі сторонньою допомогою пояснювати явища, виправляти допущені неточності (власні, інших учнів), виявляє елементарні знання основних положень (законів, понять, формул) | |
III. Достатній
|
7
| Учень (учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій) |
8
| Учень (учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо) робити висновки | |
9
| Учень (учениця) вільно та оперативно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок | |
IV. Високий
|
10
| Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло використовує наукову термінологію, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти, явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети |
11
| Учень (учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання | |
12
| Учень (учениця) має системні знання, виявляє здібності до прийняття рішень, уміє аналізувати природні явища і робить відповідні висновки й узагальнення, уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію |
Немає коментарів:
Дописати коментар