Критерії оцінювання учнів

Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів основної школи розроблені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та наказу МОНмолодьспорту від 13.04. 2011 року № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції від 11.05. 2011 року № 566/19304.      https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0566-11

Алгебра 9 клас
         Числові послідовності

 Перший рівень—початковий. Відповідь учня (учениці) фрагментарна, характеризується початковими уявленнями про предмет вивчення.Учень (учениця):
  •  розпізнає один із кількох запропонованих математичних об’єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших;
  • читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу;
  • виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами;
  • впізнає окремі математичні об’єкти і пояснює свій вибір;
  • співставляє дані або словесно описані математичні об’єкти за їх суттєвими властивостями;
  •  за допомогою вчителя розв’язує елементарні вправи.
Другий рівень—середній. Учень (учениця):
  •  відтворює основний навчальний матеріал, виконує завдання за зразком, володіє елементарними вміннями навчальної діяльності.
  •  відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень;
  • називає елементи числових послідовностей;
  • формулює деякі властивості числових послідовностей;
  • виконує за зразком завдання обов’язкового рівня
  •  ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника;
  •  розв’язує завдання обов’язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням
  •  ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами;
  • самостійно розв’язує  завдання обов’язкового рівня з достатнім поясненням;
  • записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки
Третій рівень—достатній. Учень (учениця) :
  •  знає істотні ознаки понять, явищ, зв’язки між ними, вміє пояснити основні закономірності, а також самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях
  •  володіє розумовими операціями (аналізом, абстрагуванням, узагальненням тощо),
  •  вміє робити висновки, виправляти допущені помилки. Відповідь учня (учениці) правильна, логічна, обґрунтована, хоча у ній бракує власних суджень.
  •  застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв’язання завдань в знайомих ситуаціях;
  •  знає залежності між елементами математичних об’єктів;
  • самостійно виправляє вказані йому помилки;
  • розв’язує завдання, передбачені програмою, без  достатніх пояснень
  •  володіє визначеним програмою навчальним матеріалом;
  •  розв’язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням;
  • частково аргументує математичні міркування й розв’язування завдань
  •  вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом;
  • самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням;
  • виправляє допущені помилки;
  • повністю аргументує обґрунтування математичних тверджень;
  • розв’язує завдання з достатнім поясненням.
Четвертий рівень—високий. Знання учня (учениці) є глибокими, міцними, системними; учень (учениця) вміє застосовувати їх для виконання творчих завдань, його (її) навчальна діяльність позначена вмінням самостійно оцінювати різноманітні ситуації, явища, факти, виявляти і відстоювати особисту позицію. Учень (учениця):
  •  усвідомлює нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обґрунтуванням;
  • під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх;
  • розв’язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням
  • вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх;
  • самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними;
  • використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього  ситуаціях;
  • знає, передбачені програмою, основні методи розв’язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обґрунтуванням
  •  виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язання математичної проблеми;
  • вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання;
  •  здатний до розв’язування нестандартних задач і вправ
Кожен наступний рівень вимог включає вимоги до попереднього, а також додає нові.

 Геометрія 9 клас   
          Вектори на площині 
 початковий рівень
 Учні :
  • розрізняють об’єкти вивчення.
  •  відтворюють незначну частину навчального матеріалу, мають нечіткі уявлення про об’єкт вивчення.
  •   з допомогою вчителя виконують елементарні завдання. 
середній рівень 
 Учні :
  • з допомогою вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, можуть повторити за зразком певну операцію, дію.
  •  відтворюють основний навчальний матеріал, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило.
  •  Вміють застосовувати знання при виконанні завдань за зразком.
достатній рівень

Учні:
  •  правильно відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти, 
  • вміють наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, 
  • частково контролюють власні навчальні дії.
  • володіють вивченим матеріалом, застосовують знання в стандартних ситуаціях, 
  • уміють аналізувати й систематизувати інформацію, 
  •  використовують загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією
високий рівень
Учні:
  •  мають повні, глибокі знання, здатні використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення.
  • уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв’язувати проблеми.
  • Уміють самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення.

 Фізика


Рівні навчальних досягнень
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень

I. Початковий
1
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом на рівні розпізнавання явищ природи, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують відповіді «так» чи «ні»
2
Учень (учениця) описує природні явища на основі свого попереднього досвіду, з допомогою вчителя відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді
3
Учень (учениця) з допомогою вчителя зв'язно описує явище або його частини без пояснень відповідних причин, називає фізичні чи астрономічні явища, розрізняє буквені позначення окремих фізичних чи астрономічних величин

II. Середній
4
Учень (учениця) з допомогою вчителя описує явища, без пояснень наводить приклади, що ґрунтуються на його власних спостереженнях чи матеріалі підручника, розповідях учителя тощо
5
Учень (учениця) описує явища, відтворює значну частину навчального матеріалу, знає одиниці вимірювання окремих фізичних чи астрономічних величин і формули з теми, що вивчається
6
Учень (учениця) може зі сторонньою допомогою
пояснювати явища, виправляти допущені неточності (власні, інших учнів), виявляє елементарні знання основних положень (законів, понять, формул)

III. Достатній
7
Учень (учениця) може пояснювати явища, виправляти допущені неточності, виявляє знання і розуміння основних положень (законів, понять, формул, теорій)
8
Учень (учениця) уміє пояснювати явища, аналізувати, узагальнювати знання, систематизувати їх, зі сторонньою допомогою (вчителя, однокласників тощо) робити висновки
9
Учень (учениця) вільно та оперативно володіє вивченим матеріалом у стандартних ситуаціях, наводить приклади його практичного застосування та аргументи на підтвердження власних думок

IV. Високий
10
Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, уміло використовує наукову термінологію, вміє опрацьовувати наукову інформацію: знаходити нові факти, явища, ідеї, самостійно використовувати їх відповідно до поставленої мети
11
Учень (учениця) на високому рівні опанував програмовий матеріал, самостійно, у межах чинної програми, оцінює різноманітні явища, факти, теорії, використовує здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях, поглиблює набуті знання
12
Учень (учениця) має системні знання, виявляє здібності до прийняття  рішень, уміє аналізувати природні явища і  робить відповідні висновки й узагальнення, уміє знаходити й аналізувати додаткову інформацію

Немає коментарів:

Дописати коментар